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Business of Supply - Allotted Day
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Restock toilet facilities' supply
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Traduction de «Business supply » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


online supply business director | e-supply business director | electronic supply business director | director of online supply business | director of electronic supply business | director of e-supply business

directeur de l'approvisionnement en ligne | directrice de l'approvisionnement en ligne | directeur de l'approvisionnement électronique | directrice de l'approvisionnement électronique | directeur de l'approvisionnement sur Internet | directrice de l'approvisionnement sur Internet | directeur de la logistique en ligne | directrice de la logistique en ligne


business of supply [ supply proceedings | supply process | supply procedures ]

travaux des subsides [ travaux de crédits | examen des crédits | travaux relatifs aux subsides ]


hardware, plumbing and heating equipment and supplies logistics planner | hardware, plumbing and heating equipment and supplies supply chain manager | graduate hardware, plumbing and heating equipment and supplies distribution manager | hardware, plumbing and heating equipment and supplies distribution manager

responsable de la logistique distribution d'articles de quincaillerie, fournitures pour plomberie et chauffage




replenish toilet facilities' supplies | restock toilet facility's supplies | restock toilet facilities' supplies | restock toilet facilities' supply

renouveler les stocks de fournitures pour des toilettes


assemble visitors' supplies | collect visitor supplies | assemble supplies of visitors | assemble visitor supplies

rassembler les affaires des visiteurs


Business of Supply - Allotted Day

Les crédits - jour désigné


power supply | power supply unit | PSU | power supply module | power supply source | power pack | supply source | supply unit | power unit | power source

bloc d'alimentation | module d'alimentation | unité d'alimentation


business-to-business | B2B | B-to-B | business-to-business commerce | B2B commerce | business-to-business transactions

entreprise à entreprise en ligne | EEL
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
whereas unfair trading practices (UTPs) are a serious problem, occurring in many sectors of the economy; whereas the Commission’s report of 29 January 2016 on unfair business-to-business trading practices in the food supply chain (COM(2016)0032) confirms that those practices can occur at every stage of the food supply chain; whereas the problem is particularly evident in the food supply chain, having adverse effects on the weakest link in the chain; whereas the problem is attested to by all entities in the food supply chain and by many national competition authorities; whereas the Commission, Parliament and the European Economic and ...[+++]

considérant que les pratiques commerciales déloyales sont un grave problème que l'on retrouve dans de nombreux secteurs de l'économie; que le rapport de la Commission du 29 janvier 2016 sur les pratiques commerciales déloyales interentreprises dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire (COM(2016)0032) confirme que ces pratiques peuvent survenir à tous les stades de la chaîne d'approvisionnement alimentaire; que le problème est particulièrement présent dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire, et a des effets négatifs sur le maillon le plus faible de la chaîne; qu'il est attesté par tous les acteurs de la chaîne d'approvision ...[+++]


having regard to the Commission’s Green Paper of 31 January 2013 on ‘Unfair trading practices in the business-to-business food and non-food supply chain in Europe’ (COM(2013)0037),

vu le Livre vert de la Commission sur les pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire et non-alimentaire interentreprises en Europe, du 31 janvier 2013 (COM(2013)0037),


having regard to the European Economic and Social Committee’s opinion of 12 November 2013 on the Commission’s Green Paper on ‘Unfair trading practices in the business-to-business food and non-food supply chain in Europe’,

vu l'avis du Comité économique et social européen du 12 novembre 2013 sur le Livre vert de la Commission sur les pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire et non-alimentaire interentreprises en Europe,


having regard to the communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions of 15 July 2014 entitled ‘Tackling unfair trading practices in the business-to-business food supply chain’ (COM(2014)0472),

vu la communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social et au Comité des régions du 15 juillet 2014, intitulée «Lutter contre les pratiques commerciales déloyales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire interentreprises» (COM(2014)0472),


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having regard to the report from the Commission to the European Parliament and the Council on unfair business-to-business trading practices in the food supply chain (COM(2016)0032),

vu le rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil sur les pratiques commerciales déloyales interentreprises dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire (COM(2016)0032),


This should include solving the problem of input VAT-deduction relating to in-house production vs. outsourcing as well as solving the issue of "hidden" VAT in supply chains, where exempted businesses supplies to VAT-able businesses.

Il conviendrait notamment de résoudre, d'une part, le problème de la déduction de la TVA en amont pour la production intra-entreprise comparée à la production sous-traitée et, d'autre part, la question de la TVA "cachée" dans la chaîne d'approvisionnement, là où des entreprises exonérées sont fournisseurs d'entreprises assujetties à la TVA.


(FR) During its first meeting on 16 November 2010, the High Level Forum for a Better Functioning Food Supply Chain, established by the Commission, sought to begin technical work in four areas, namely business-to-business contractual relations in the food supply chain, the EU’s food price monitoring tool, competitiveness in the agro-food industry and agro-logistics.

Lors de sa première réunion le 16 novembre 2010, le Forum à haut niveau sur l’amélioration du fonctionnement de la chaîne d’approvisionnement alimentaire institué par la Commission a souhaité lancer un travail technique dans quatre domaines, à savoir les relations contractuelles entre entreprises dans le secteur alimentaire, l’outil de l’UE de suivi des prix alimentaires, la compétitivité de l’industrie agro-alimentaire et l’agro-logistique.


At the heart of the Council Directive 2002/38/EC lied the elimination of the competitive disadvantage of EU businesses supplying electronic services versus businesses located in third countries.

La directive 2002/38/CE du Conseil avait notamment pour finalité de faire disparaître le handicap concurrentiel qui affectait les entreprises de l'Union européenne fournissant des services électroniques par rapport aux entreprises établies dans des pays tiers.


Clarification of that issue would serve to eliminate possible advantageous status of businesses supplying electronic and broadcasting services in the area of the EU without being obliged to make a permanent establishment.

Une clarification sur ce point permettrait de mettre un terme au statut éventuellement avantageux des entreprises qui fournissent des services électroniques ou des services de radiodiffusion sur le territoire de l'Union européenne sans être tenues de posséder un établissement stable.


Based on the fact that, in the past few years, both supply and demand in respect of risk capital for medium-sized and small businesses have been stagnating, it can be concluded that only an approach which removes obstructions both on the supply and on the demand side will be effective.

Dans la mesure où, ces dernières années, tant la demande que l’offre de capital-investissement pour les petites et moyennes entreprises ont stagné, il faut en conclure que seule fonctionnera une approche orientée vers la suppression des éléments qui entravent tant la demande que l’offre.


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